دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱

به گزارش آوای خزر، به نقل از رویترز، شدت دو انفجار به فاصله زمانی حدود ۳۲ دقیقه در اسلام‌قلعه چنان زیاد بود که از ماهواره‌های ناسا هم دیده شد. انفجار اول ساعت ۱۳:۱۰ به وقت افغانستان رخ داد و زمان دقیق انفجار دوم ۱۳:۴۲ بود. با اینکه مقام‌های محلی افغانستان و ایران از زخمی شدن حدود ۱۵ تا ۲۰ نفر در همان ساعت‌های ابتدایی فاجعه خبر داده بودند اما برخی رسانه‌های غربی آمار زخمی‌ها و آسیب‌دیده‌ها را دست‌کم ۶۰ نفر یا بیشتر برآورد کردند.

  • جزئیات فاجعه در نقطه صفر مرزی  | ۵۰۰ کامیون‌ سوخت سوختند | اعزام ۲۱ دستگاه آمبولانس به محل

یونس قاضی‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع هرات به رویترز گفته است شعله‌های آتش میلیون‌ها دلار خسارت وارد کرده‌اند و برآوردهای ابتدایی از خسارت بیش از ۵۰ میلیون دلاری در همان ساعت‌های اول رخ دادن حادثه حکایت می‌کند. آتش‌سوزی تا پایان شب هم ادامه داشت و مسئولان ولایت هرات را ناچار کرد انتقال برق از ایران را متوقف کنند. به همین دلیل، شهر هرات نزدیک مرز ایران در تاریکی فرورفت. جاده میان هرات و اسلام‌قلعه از مسیرهای خطرناک غرب افغانستان است که مردم منطقه به ویژه شب‌ها در آن رفت و آمد ندارند.

مرز اسلام‌قلعه در ۱۲۰ کیلومتری غرب شهر هرات قرار دارد و از مهم‌ترین جاده‌های ترانزیتی بین ایران و افغانستان است. دولت ایالات متحده به افغانستان اجازه داده است نفت و فرآورده‌های نفتی خود را از ایران تامین کند و این داد و ستد ذیل تحریم‌های واشنگتن علیه تهران قرار نمی‌گیرد. تصاویر ماهواره‌ای پیش از رخ دادن انفجار ظهر شنبه صدها دستگاه تانکر و کامیون حامل سوخت را در گذرگاه مرزی نشان می‌داد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: